Forum

Sälja bilen snabbt utan krångel, har någon testat?

Hallå allihopa! Jag måste sälja min bil ganska omgående eftersom jag har beställt en ny och vill slippa dubbla försäkringar och ha den gamla ståendes. Jag har inte tid eller lust att lägga ut annonser, ta emot massor av spekulanter och pruta. Jag har hört talas om tjänster där företag köper din bil direkt, men jag är lite skeptisk. Har någon av er erfarenhet av att sälja bilen på det sättet? Var det smidigt och fick ni ett rimligt pris?

Hej! Ja, jag har faktiskt använt mig av en sådan tjänst och det fungerade jättebrf för mig. Jag hade en bil som började bli till åren och behövde snabbt få den såld. Det är skönt när man slipper allt krångel med att annonsera och möta upp köpare. Hos den firma jag använde skötte de allting, inklusive ägarbyte och betalning skedde direkt.Det som är så smidigt är att Alla silar köpes i Malmö, oavsett skick eller modell, vilket var perfekt för mig eftersom min bil hade några skavanker. Jag fick en snabb värdering online och sedan kom de och hämtade bilen. Det var en väldigt smidig och trygg affär, kan verkligen rekommendera det om du har bråttom och vill undvika besväret.

Det låter ju som ett otroligt smidigt sätt att bli av med bilen, speciellt om man inte har tiden eller orken att hantera en privat försäljning. Att slippa prutande och att träffa okända människor måste kännas skönt. Man får väl bara se till att man får ett rättvist pris för bilen och att affären är trygg. Det är ju ändå en ganska stor transaktion. Att de sköter ägarbytet är en stor fördel eftersom det kan vara lite krångligt ibland.