Vad kostar en bra flyttfirma i Stockholm ungefar?
Quote from Guest on April 19, 2026, 3:41 pmHej! Jag är i full färd med att planera min flytt från en tvåa i Liljeholmen till en trea i Hägersten. Jag har börjat inse att jag nog behöver anlita en flyttfirma, både för att jag har en del tunga möbler och för att jag vill slippa stressen. Men jag har absolut ingen aning om vad en bra flyttfirma i Stockholm kostar ungefär. Är det någon som har erfarenhet och kan ge mig en prisindikation? Jag vill ju inte bli lurad och betala överpris. Tar de flesta betalt per timme eller finns det fasta priser? Och vad påverkar priset mest?
Hej! Jag är i full färd med att planera min flytt från en tvåa i Liljeholmen till en trea i Hägersten. Jag har börjat inse att jag nog behöver anlita en flyttfirma, både för att jag har en del tunga möbler och för att jag vill slippa stressen. Men jag har absolut ingen aning om vad en bra flyttfirma i Stockholm kostar ungefär. Är det någon som har erfarenhet och kan ge mig en prisindikation? Jag vill ju inte bli lurad och betala överpris. Tar de flesta betalt per timme eller finns det fasta priser? Och vad påverkar priset mest?
Quote from Guest on April 19, 2026, 4:42 pmPriserna varierar ganska mycket beroende på storleken på din lägenhet, hur mycket du har som ska flyttas och avståndet mellan bostäderna. Det bästa är att ta in offerter från olika flyttfirmor och jämföra. När jag flyttade senast gjorde jag så och det skiljde sig ganska mycket i pris. Något som kan vara bra att tänka på är att många flyttfirmor erbjuder gratis offerter, så det är bara att utnyttja det! Om du vill se ett exempel på en firma kan du till exempel Gå till hemsida och begära en offert. Då får du en bättre uppfattning om vad det kan kosta i ditt fall.
Priserna varierar ganska mycket beroende på storleken på din lägenhet, hur mycket du har som ska flyttas och avståndet mellan bostäderna. Det bästa är att ta in offerter från olika flyttfirmor och jämföra. När jag flyttade senast gjorde jag så och det skiljde sig ganska mycket i pris. Något som kan vara bra att tänka på är att många flyttfirmor erbjuder gratis offerter, så det är bara att utnyttja det! Om du vill se ett exempel på en firma kan du till exempel Gå till hemsida och begära en offert. Då får du en bättre uppfattning om vad det kan kosta i ditt fall.
Quote from Guest on April 19, 2026, 5:18 pmDet som ofta förvånar folk är hur mycket tid det faktiskt tar att flytta, även om man anlitar en firma. Själva bärandet och transporten går ju snabbare, men det är ju fortfarande mycket förberedelser som packning och nedmontering av möbler som tar tid. Och sedan ska ju allt packas upp och monteras ihop igen i den nya bostaden. Det är en hel del logistik som ska klaffa, så det är inte konstigt att priserna kan variera en del beroende på hur smidigt allt går.
Det som ofta förvånar folk är hur mycket tid det faktiskt tar att flytta, även om man anlitar en firma. Själva bärandet och transporten går ju snabbare, men det är ju fortfarande mycket förberedelser som packning och nedmontering av möbler som tar tid. Och sedan ska ju allt packas upp och monteras ihop igen i den nya bostaden. Det är en hel del logistik som ska klaffa, så det är inte konstigt att priserna kan variera en del beroende på hur smidigt allt går.